E-mail on suurepärane võimalus edastada sobivale sihtgrupile soovitud informatsiooni, tehes seda kiirelt ja odavalt. E-maili populaarsus on kasvanud väga kiiresti. Põhjuseks lihtsus ja praktilisus. Mitmes riigis saadetakse e-kirju rohkem, kui tavaposti.

Olgugi, et firma veebilehed võivad sisaldada kasulikku informatsiooni ja erinevat infot pakkumistest hakkab üha enam ettevõtteid kasutama lisaks ka e-maili turundust. E-maili turundus annab Teie firmale efektiivsed vahendid oma klientidega suhtlemiseks.

Suurimaks plussiks, mida e-mail pakub, on paindlikkus. Ei tasu lootma jääda, et klient satub lugema veebilehele üles pandud sooduspakkumist. Palju kindlam ja kiirem võimalus on teatada talle sellest e-mailiga. Hea võimalus on e-maili teel koguda ka tagasisidet näiteks mõne oma uue toote kohta.

E-maili turunduses on erinevaid valdkondi, kuidas infot edastada. Võimalus saata klientidele igakuist (või nädalast) uudiskirja, müügipakkumist, ülevaadet oma firma käekäigust või uute toodete infot. Samuti saab edukalt käivitada ka automaatseid e-kursuseid.
Oluline on siiski meeles pidada, et on teatud reeglid ja head tavad, mida peaksid järgima.

Nõusolek kirju saada

Ära kunagi saada rämpsposti ehk “tellimata” e-kirju. Kasuta kindlasti loa-põhist turundust. See on tunduvalt edukam suurendamaks oma müüki ning tugevdamaks suhteid klientidega, kui lihtsalt spämmida.

Kuigi esmapilgul tundub ahvatlev saata tuhandetele oma megapakkumine ja seeläbi ka saada kliendid ning käivet mõjub see pikemas plaanis brändile kahjulikult. Samuti muutuvad spämmirobotid järjest targemaks ning sinu kiri ei pruugigi kohale jõuda.

Spämmimise vastu räägib ka 2018.aastast kehtima hakanud uus isikuandmete kaitse üldmäärus (GDPR). Oluline osa on see, et uudiskirjade edastamiseks peab sul alati olema inimese eelnev nõusolek ja selle olemasolu pead tõendama sina.

Sinu postiloend on ettevõtte põhivara

Algselt võib tunduda oma postiloendi loomine keeruline ja aeganõudev, kuid mõningate lihtsate nippidega saab seda protsessi kiirendada.

Näiteks võid sa luua oma e-raamatu, mida siis oma postilistiga liitujatele saadad. Või lood mõne mitme nädalase e-kursuse, kus saadad väärtuslikku sisu iganädalaselt. Võimalusi on mitmeid. Põhiline, millele mõelda – millise sisu eest oleks sinu postiloendiga liituja valmis oma e-maili loovutama?

Ärge püüdke liitujaid üleskutsega “liitu uudiskirjaga” vms. Pakkuge väärtust, millest sinu sihtgrupp on huvitatud.

Kui sa oled kord oma postiloendi piisavalt suureks saanud on sellest saadav kasu suur. Seda enam, et e-kirja saatmiseks ei ole sul vaja suuri summasid kulutada nagu näiteks reklaamile.

Õige aeg ja pealkiri

Kaks olulist asja e-maili turundamise juures on õige ajastus ja pealkiri. Regulaarsete postituste puhul on mõistlik jälgida, et seda tehtaks alati samal päeval ja ajal. Sellisel juhul hakkavad uudiskirja tellijad e-maili ootama ning see suurendab saadetava materjali tähelepanu ja vastuvõtlikkust.

Vahemärkusena olgu ära märgitud, et kõige parem päev uudiskirja saatmiseks on esmaspäev (kõrgem avamismäär). Allikas: Campaign Monitor
Kuna see on valdkonniti siiski pisut erinev tasub teha testimine, mis päev ja aeg just sinu sihtgrupile sobib.

Kuidas kirju saata?

Ära tee oma meiliturundust läbi Gmaili, Hotmaili vmt, kasutades bcc: rida. Kasuta saatmiseks meiliturunduse tarkvara, millel on mitmeid eeliseid:

  • võimalus saata kujundatud kirju, mis on head silmale vaadata,
  • mõõta, kes millal kirja kätte sai, mis linkidele klikkis,
  • automatiseerida kirju ehk näiteks teha e-kursuse,
  • turvalisus – nimekirja hoitakse kaitstult,
  • testida pealkirju saates pooltele ühe pealkirjaga ning pooltele teisega ning näha, kumba avatakse rohkem,
  • lisada automaatselt listis lahkumise link

Meie soovitame kasutada veebipõhist tarkvarateenust, kuna suurematel veebipõhistel tarkvaradel on kokkulepped meiliteenuste pakkujatega ning seetõttu lähevad nende kirjad paremini kohale. Sinu enda serveris oleval tarkvaral seda ei ole ning on oht, et kirjad ei pruugi kohale jõuda.

Lisa e-maili lõppu kindlasti ka võimalus uudiskirjast loobumiseks. Parem 500 huvitatut, kui 10 000 muiduolijat, kes lihtsalt ei saa sinu postiloendist välja ning raporteerivad seeläbi sinust kui spämmerist.

Kui jääd hätta tehniliste lahenduste loomisel, võta meiega ühendust. Aitame leida just sulle sobiva lahenduse!