Helid saadavad meid pea kõikjal. Kuigi võib tunduda, et vahet pole, mis muusika mängib siis tegelikult on sellel väga oluline osa. Muusika elemendid – tempo, harmoonia, helikõrgus jm – mõjutavad inimest nii füüsiliselt, vaimselt kui ka sotsiaalselt

Hea muusika loob mõnusa meeleolu, mis pikendab ka klientide viibimist sinu äripinnal. Olgu selleks siis pood, söögikoht või ooteruum. Uuringute järgi mõjutab taustamuusika 75% klientide meeleolu. Seetõttu on mõistlik muusika valida läbimõeldult.

Enamasti tellitakse firmale visuaalne identiteet (CVI), kuid muusikale seal ei mõelda. Samas saab väga edukalt läbi helikeele kujundada ettevõtte nägu.

Audio-bränding

Ettevõtte audio-bränding on helilogo, kus muusika, häälte ja heliefektide kombinatsiooni kooskõlas hakkavad tarbijad sinu pakutavat toodet või teenust seostama.

Tihti seostatakse audio-brändingut audiologoga (logokõll). Audiologo on visuaalse logo ekvivalent (lähemalt allpool). Audio-bränding on aga heli identiteet, mis kõlab pikemalt peegeldades brändi emotsionaalseid väärtusi.

Audio-brändingu plussid

  • võimaldab kommunikeerida brändi ka siis, kui tarbija tähelepanu on mujal, toimib alateadvuslikult
  • mõjutab meid nii ratsionaalselt kui ka emotsionaalselt (heli jõuab mõlema ajupoolkerani)
  • võimaldab väga hästi edastada brändi emotsionaalseid väärtusi
  • mõjutab inimeste tajumist, kujundab brändiga seostatavaid assotsiatsioone
  • suurendab brändide silmapaistvust reklaamimüra taustal

Audiologo / logokõll

Audiologo puhul on põhimõtteliselt tegemist visuaalse logo ekvivalendiga, mida kasutatakse erinevates kohtades. Audiologo saab kasutada oma toote avahelina (Windows XP) või näiteks oma seriaalide alguses (Netflix). Hea on audiologo kasutada ka raadio- ja telereklaamides (Carglass).

Helilise kujunduse olulisust ei tasu alahinnata. Nii nagu ei vahetata firma visuaalset logo iga kuu, ei tohiks teha seda ka audiologoga. Kui mõne aja pärast firma logokõll ei meeldi ja asute uut tellima uurige, kuidas mõjutab praegune “kõll” tarbijaid. Mõned firmad vahetavad oma audiologo liiga tihti, mistõttu ei teki tarbijal seost toote või teenusega. Sihipärane ja järjekindel kasutamine tagab parema tulemuse!

Kui siiski otsustate mõne aja pärast audiologo muuta, laske seda teha ainult natukene, säilitades põhilised jooned. See võimaldab suurendada kontakte tarbijaga, kuna tarbija suudab tuvastada konkreetse toote või teenuse ka ainult helitausta järgi, ilma visuaalset poolt nägemata.

Proovi ise järgi. Kuula ja arva ära, millise brändiga tegemist on?

Meie kompetents:

  • taskuhäälingute tootmine (podcast)
  • taustamuusika playlistide koostamine
  • reklaamklipid / raadioreklaam
  • audiologo ja audio-bränding
  • originaalmuusika loomine
  • helisalvestus

Vajad abi? Võta meiega ühendust ning vaatame kuidas sinu ettevõtte helikeel võiks kõlada