Veebilehe nähtavuse parandamine otsingumootorite jaoks – see ongi SEO ehk otsimootoritele optimeerimine. Kuna sinu äri internetis turundamine toimub 24h on oluline, et sa oleksid seal ka leitav. Just otsingumootoreid kasutatakse esimese infoallikana informatsiooni otsimiseks.

Oluline on olla leitav otsingumootorite esimesel lehel. 75% otsijatest ei kliki otsingumootori tulemuste lehtede esimesest lehest kaugemale. Google puhul vaadatakse enamasti näiteks vaid kahte esimest tulemust. Seega ei või potensiaalne klient sind leida, kui oled esilehe viimane ehk 10-ndal positsioonil.

SEO puhul peaks eesmärk olema oma soovitud märksõnaga esimesele positsioonile jõudmine. Keskmine klikimäär on esimesel positsioonil 19,3% ja teisel kohal 10,57%.

Miks on SEO oluline?

Peaaegu 93% veebiliiklusest toimub otsingumootorites. Kui soovid, et sinu veebileht oleks leitav pead olema suuremates otsingumootorites indekseeritud ja kõrgel kohal.

Otsingumootorid peavad otsustama, millistele positsioonidele veebisaidid lisada otsingutulemustes. SEO parimate tavade rakendamine on ülioluline tagamaks, et sinu veebisait kogub veebiliiklust otsingumootorites asjakohaste otsingupäringute jaoks.

Kuidas jõuda Googles esimeseks?

Kuigi otsingumootoreid on mitmeid on Google domineeriv otsingumootor 92% turuosaga, seega tasub just Googles oma veebilehe leitavuse parandamisele keskenduda.

Paremate tulemuste saavutamiseks on vaja, et veebileht oleks tehniliselt korras ja sisu otsingumootoritele arusaadavalt presenteeritud. Tundub lihtne? Tegelikuses on asi pisut keerulisem ja suurema konkurentsiga märksõnadega tippu jõudmine mahukas nii ajaliselt, kui ka rahaliselt.

Teinekord on mõistlikum keskenduda nõrgema konkurentsiga märksõnadele, et saavutada parim tulemus investeeringu kohta.

Kodulehe optimeerimise juures on väga palju erinevaid nüansse. Täielikult perfektset lehte, mis jääb alatiseks Google otsingutulemustes esimeseks, ei saa keegi teha, kuna ka Google algoritmid on pidevas muutuses. See tähendab omakorda ka veebilehe edasiarendust sest ka sinu konkurendid ei maga ja proovivad paremaid tulemusi saavutada. 

Kuidas teha ise SEOd?

Kui sa alles alustad, ja turunduseelarve ei võimalda teenust tellida, proovi võimalikult palju ära teha ise. Internetis leiab mitmeid õpetusi. Veebilehe tegemisel uuri koheselt, kui hästi on selle sisuhaldussüsteem optimeerimisele avatud. Näideks WordPressile on mitmeid tasuta pluginaid, millega toimetamine on jõukohane enamikele.

Kindlasti on oluline jälgida, et veebileht oleks mobiilseadmetele optimeeritud. 60% Google’i otsingutest tehakse just nimelt mobiilseadmetes.

Olulised faktorid on ka veebilehe kiirus, sujuv ja mugav navigeerimine ning hüpikteadete (pop-up) puudumine.

Kui tehniliselt on veebileht korras on vaja toota sisu. Sisu on sinu veebilehe orgaanilise otsingu liikluse suunamise põhielement.

Otsingumootorid tahavad kuvada kasutajale nende päringule võimalikult asjakohast sisu. Otsingumootorid vaatavad lehe sisu, sisu värskust ja kasutavad keerukaid algoritme, et mõista, kas sisu on otsija jaoks asjakohane.

Teiseks oluliseks osaks on tagasilingid (backlinks). Tagasilink on mis tahes link, mis viitab sinu lehele. Otsingumootorid vaatavad, kui palju linke osutab konkreetsele lehele ja milline sait sellele viitab. Kui sul on suurepärane sisu siis soovivad teised lehed seda jagada.

Otsingumootorid vaatavad aga lingi väärtuse määramiseks linkide kvaliteeti. Need pole kõik võrdselt loodud. Näiteks sinu sõbra blogist tulnud lingi väärtus on nõrgem, kui mõnelt uudiseportaalist tulnud link.

Miks tellida SEO teenus agentuurist

SEO tegemise juures on lisaks eelpool mainitule veel palju tegureid, mis olulised. Seetõttu võib tihti kasulikum ja kokkuvõttes kuluefektiivsem olla SEO teenuse sisseostmine. Tellides SEO teenuse meilt peaksite kindlasti arvestama pikaajalise koostööga, et soovitud tulemusi saavutada.

SEO teenusega parendame kodulehe või e-poe õigete märksõnadega Google otsingus esiletulemist kõrgematel positsioonidel. Kõrgem positsioon Googles kasvatab sinu äri ja tõstab konkurentsivõimet.

Enne, kui asud tellima mõtle välja need märksõnad, millega soovid olla leitav ning kes on su konkurendid. Läbi selle saame paika panna ajaplaani soovitud eesmärgi saavutamiseks.

Otsingumootorite optimeerimine on meie üks põhiteenuseid. Iga digiprojekti keskmes on SEO. Läbi selle saame sinu ettevõtte tooted ja teenused teha nähtavaks neile, kes seda enim vajavad.

Vajad abi? Võta meiega ühendust ning vaatame, mis seisus sinu veebileht on