Rahvusvaheline uuring eurooplaste ja eestlaste e-poodlemise harjumuste kohta tuvastas, et mobiilseadmetest tehtud ostude hulk hakkab peagi ületama arvutitest tehtud ostude hulka ning noorte eestlaste puhul tehakse lausa 68% ostudest nutiseadmete abil.

Kantar TNSi läbiviidud ja DPD tellitud uuringust selgus, et kui keskmiselt sooritavad eurooplased 39% ostudest nutiseadme abil, siis eestlaste puhul ulatub see keskmiselt 46%. Eagrupis 18-34 eluaastat kasutatakse ostude tegemiseks nutiseadmeid juba 68% puhul kõikidest ostukordadest.

Keskmiselt sooritavad eurooplased 39% ostudest nutiseadme abil, eestlaste puhul ulatub see keskmiselt 46%

DPD tegevjuht Rainer Rohtla selgitas, et eelkõige näitab nutiseadmete eelistamise kiire kasv seda, et üha rohkem tehakse oste impulsiivsemalt ning seda, et paki kättesaamine on klientidele muutunud kullerite ja pakiautomaatide abil piisavalt mugavaks.

“Lisaks on see ettevõtjatele kindlaks märgiks, et nende ostukeskkonnad peavad olema kindlasti nutiseadmeid toetatavad,” märkis Rohtla. Nutiseadmeid kasutavad keskmisest rohkem eelkõige need inimesed, kes nagunii juba palju e-ostlemisega tegelevad.

DPD tegevjuht märkis, et kuigi Eesti on vaieldamatult maailma suurim pakiautomaatide kasutaja ning e-ostlemine on Eestis aasta-aastalt kasvav trend, siis selgus uuringust, et eestlased jäävad usinuselt n-ö tippriikidest siiski veel omajagu maha.

“Kõikidest netiostude sooritajatest vastutab kolmandik, n-ö suured ostjad (heavy buyers), tervelt 86% ostude eest. Kui Euroopas sooritavad need suured ostjad aastas keskmiselt 27 ostu ja näiteks Suurbritannias lausa 47, siis Eestis jääb see number veel kõigest 12 ostu juurde,” sõnas Rohtla.

Eestlased tellivad füüsilistest kaupadest (ei ole arvestatud näiteks kino- ja teatripileteid jmt.) interneti teel enim elektroonikat (39%), seejärel ilu-ja tervisetooteid (36%) ning rõivaid (33%).


DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 871 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.