Kui veel maikuu uuringuseire järgi oli internetist viimase kuu jooksul oste sooritanud 63 protsenti Eesti elanikest, siis nüüdseks on see langenud kaubanduskeskuste sulgemise eelsele tasemele, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Peale kaubanduskeskuste avamist mai keskpaigas on internetist viimase kuu jooksul kaupu ostnud 56 protsenti Eesti elanikest. Võrreldes e-kaubanduse tipp-aja ehk märtsi-aprilliga (uuring toimus aprillis) on e-ostjaskond kahanenud 9 protsendipunkti võrra.
Enim on langenud spordikaupade ja riiete ostmine veebipoest
„Võrreldes märtsi-aprilliga on enim langenud spordikaupade ja riiete ostmine veebipoest, mis ei moodusta täna enam pooltki tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kertsen Jõgi. Tänaseks on spordikaupade e-ostjate osakaal langenud 68 protsendil 29 protsendile ning riiete puhul 77 protsendilt 35 protsendile. „Vähemalt 80 protsenti tipptasemest on suutnud säilitada toidukaubad, ravimid ja kosmeetikatooted,“ lisas Jõgi.
Üldiselt on e-ostjate osakaal langenud kõigi kaubagruppide puhul. Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid kaks: raamatud ja elektroonika. Need kaks kaubagruppi olid ainsad, mis ka möödunud suvel suutsid ületada 50 protsendi piiri.
Allikas Kantar Emor
Comments by Robot Meedia